Lentola

”Berry Creativen työryhmässä on laaja-alaisesti brändäyksen ammattilaisia, minkä ansiosta saimme yhdessä ja sovitussa aikataulussa kehitettyä tavoitteidemme mukaisen aluebrändin. Olemme iloisia Lentolasta!”

Heikki Hannukkala, Vice President, YIT

Asiakas
YIT

Vuosi
2019

Mitä teimme?
Alueen erityisyyden määrittely
Alueen brändistrategia ja aluebrändi
Alueen visuaalinen ilme
Slogan ja tone-of-voice

Kumppanit
Liisa Vilkkumaa (copywriting)
Johannes Neumeier / Underscore Type (kirjainmuotoilu)
Jaakko Blomberg (sosiaalisen yhteisön luomisen keinot)

Lähtötilanne

Vantaan kaupungin Aviapoliksen ja Veromiehen alueilla on käynnissä kaupunkirakenteen muutos ja asuminen levittäytyy lentokenttäkaupunkiin.

YIT:llä oli haaste: miten saada Veromiehen alueelle rakentuva asuinalue houkuttelevaksi? Veromies oli tunnettu ensisijaisesti toimistokorttelialueena eivätkä mahdolliset asunnonostajat tunnistaneet sen potentiaalia asuinalueena.

YIT:n toive oli uusi aluebrändi, jonka avulla asumisen mahdollisuuksia pystytään viestimään tehokkaasti ja näyttävästi.

Ratkaisu

Berry Creative määritteli, mikä alueessa on erityistä, millaisia asukkaita sen erityisyys parhaiten houkuttelisi sekä miten alue voitaisiin tehdä juuri näille kohderyhmille vieläkin haluttavammaksi. Alueelle valittu nimi Lentola sekä leikkisä ja lennokas visuaalinen identiteetti ja slogan (”sitä on ilmassa”) tuovat sille kaivattua erottuvuutta.

Aluebrändi tuotiin todellisuudeksi väliaikaisilla ja pysyvillä tavoilla, tilallisin ja graafisin keinoin unohtamatta kokemuksellisia keinoja.

Lopputulos

Kokemukselliset keinot kertovat Lentolan tarinaa. Ne luovat odotusta ja kiinnittävät ihmisiä alueelle. Lentolan aluebrändi näkyy arkkitehtuurissa, ympäristön väriskaaloissa ja kasvillisuudessa sekä alueelle tuotavissa kokemuksissa. Identiteetti toistuu yksityiskohdissa, pienissä oivalluksissa: Lentolan värejä ja graafisia muotoja voi löytää opasteista, ympäristörakenteista, leikkipaikoista, penkeistä, valaisinpylväistä, perhospuutarhoista. Yhdessä tekeminen ja tapahtumat rakentavat alueelle yhteisöä. Lentola on alueen uusi iloinen väriläikkä.

Lentolan identiteetin graafiset muodot
Aluebrändi sovellettuna työmaa-aidoissa, katumainoksissa ja konteissa
Lentolan brändivärit
Väliaikaiset kokemukselliset keinot, joissa aluebrändi toistuu
Näkymäkuva alueesta
Kokemukselliset keinot sijoitettuna kartalle
Lentolan aluebrändi ja graafiset muodot sovellettuina ympäristön elementteihin
← Palaa takaisin

Haluatko kuulla lisää?

Tuomas Pitkänen
CBO, operatiivinen johtaja
tuomas@berrycreative.fi
+358 50 373 9000

Lähetä viesti

[contact-form-7 id="6"]