Asiakas
Nordic Healthcare Group

Vuosi
1/2023 – 12/2023

Mitä teimme?
Brändityö
Brändistrategia
Bränditarina
Graafiset elementit
Logo
Pääviestit
Sovellussuunnittelu
Visuaalinen ilme
Visiovideo

Copywriter:
Mark Maher

Visiovideon toteutus:
Askel Company

Animaatio:
Great Apes

Logon viimeistely:
Johannes Neumeier

“Hey Finland, you have a very special and unique company amongst you – take note! I have worked with creative and marketing agencies around the world, and I can truly say that Berry Creative stands amongst the best of them.

The team worked with us to reinvent the brand, and corporate website for Nordic Healthcare Group. We embarked on an internationalization and growth agenda for the company and needed to attract new markets and customers. At the same time, we wanted to create a vision that excited and energized our employees locally to believe in a bold future. Difficult mission? Absolutely. We were successful, in large part, due to the expertise, knowledge, and determination of the Berry Creative Team. Going well beyond graphic design, the team was able to guide us through a go-to-market strategy, value proposition, and connect our marketing strategy with our business plan. Once these essentials were in place, then the team created magic by delivering the world-class website, videos, graphics, and copyright – all of which have received international acclaim and within 6 months secured new international accounts. Brilliant results.

However, what is most special about Berry Creative and makes them stand out from the rest is their people. Passionate, energized, and experts of their trade, the team guided us through this complicated work with ease and truly became trusted partners through the process.”

James Campbell, CEO, Nordic Healthcare Group (NHG)

Kohti kansainvälistä kasvua

Nordic Healthcare Group (NHG) on sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijapalveluihin, analytiikkaratkaisuihin ja tutkimukseen keskittynyt yritys, jota ohjaavat ihmislähtöiset pohjoismaiset arvot. NHG tarjoaa kestäviä ratkaisuja tutkimuksen, data-analyysin, palvelumuotoilun, digitalisoinnin ja jalkauttamisen keinoin. NHG haki brändiuudistuksella voimaa kansainväliseen kasvuunsa.

Complexity. Solved. NHG tuo järjestystä kaaokseen

NHG toimii monimutkaisella ja jatkuvasti muutoksessa olevalla sosiaali- ja terveydenhuollon alalla. Laajan kohderyhmä- ja päälupaustyön pohjalta loimme NHG:lle Complexity. Solved. -sloganin. Se kuvaa NHG:n kykyä ymmärtää ja purkaa toimialansa monimutkaisuutta ja luoda yhteistyötä siiloutuneiden sidosryhmien välillä. Määrittelimme tämän ydinajatuksen pohjalta brändille uudet visuaaliset, verbaaliset ja strategiset suuntaviivat.

Rohkea uusi brändi

Grafiikkana käytetään kompleksisuutta ja muutosta kuvaavia animoituja ja stillkuvina toimivia datapistepilviä. Tarkoituksellisen pelkistetty logo yhdistettynä kompleksiin brändigrafiikkaan kuvaavat, miten NHG tuo kaaokseen järjestystä. Samalla logo kuvastaa NHG:n neljää eri fokusaluetta: ihmiskeskeisyyttä, kestävyyttä, yhdessä toimimista ja mitattavia tuloksia. Visuaalisen ilmeen kokonaisuus tehtiin voimakkaaksi erottamaan se toimialan muista kilpailijoista. Toteutimme NHG:lle uuden brändin mukaiset englanninkieliset verkkosivut, visiovideon ja kokosimme lopuksi brändityön yhteen NHG:n brand bookin alle. Tärkein tulos oli sisäinen usko omaan kasvuun: Tämä brändityö sai meidät näkemään itsemme kansainvälisenä kasvuyrityksenä.