Asiakas
Rastor-instituutti

Vuosi
2024

Mitä teimme?
Brändikampanja
Kampanjasuunnittelu
Konsepti
Luova johtaminen
Videotuotanto
Graafinen suunnittelu
Tv-mainos

Kumppanit
Askel Company
Dictum

Valokuvat
Iiro Rautiainen

"Rastor-instituutin tunnettuuden ja mielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Yhteistyö Berry Creativen kanssa on täyttänyt juuri tämän tavoitteen. Tunnettuutemme on korkeimmillaan sitten vuoden 2019, jolloin ensimmäinen mittaus Rastor-instituutin brändille tehtiin. Erinomaisena onnistumisena pidän spontaanin tunnettuuden huikeaa nousua. Berry Creative on säilyttänyt kampanjoissa alkuperäisen punaisen langan. Kampanjan toteutus on erottuva, yllättävä ja raikas jättäen hymyn huulille. Yhteistyö sujuu toisiamme kuunnellen, sparraten ja arvostaen."

Anne Niemi-Hakala, Viestintäjohtaja, Rastor-instituutti

Asiakas
Rastor-instituutti

Vuosi
2024

Mitä teimme?
Brändikampanja
Kampanjasuunnittelu
Konsepti
Luova johtaminen
Videotuotanto
Graafinen suunnittelu
Animaatio
Tv-mainos

Kumppanit
Askel Company
Dictum

Valokuvat
Iiro Rautiainen

Lähtötilanne

Rastor-instituutti on työelämäkoulutuksia ja urapalveluita tarjoava asiantuntijaorganisaatio, jonka missiona on mahdollistaa tunnistettavia muutoksia suomalaisessa työelämässä.

Monikanavaisen TV-mainoksen tavoitteeksi asetettiin brändin tunnettuuden ja erottuvuuden lisääminen toimialalla. Digimainonnassa Rastor-instituutin tarjoamia palveluita tuli konkretisoida kohderyhmille.

Ratkaisu

Suomessa on yli 2,5 miljoonaa työssäkäyvää aikuista, joiden ”työmatka” kestää keskimäärin lähes 40 vuotta. Tällä uramatkalla uudistuminen on tärkein taito ja Rastor-instituutti voi auttaa siinä.

Tämä on se tarina, jonka halusimme kertoa. Mutta kuinka se tehtäisiin monikanavaisesti niin, että asetetut tavoitteet toteutuvat ja tunnistettava muutos -brändilupaus saadaan leivottua kertomuksen ytimeen?

Lopputulos

Testasimme erilaisia käsikirjoituksia ja tuntemattoman unenpöpperöisen työmatkalaisen tarina koettiin erityisen samastuttavana ja vetävänä.

Kampanjan mainosfilmissä talvisella bussipysäkillä värjöttelevän arjen sankarin työmatka, itseasiassa koko työura, saa uuden suunnan, kun hänet imaistaan Rastor-instituutin koulutukseen.

Samanaikaisesti verkossa tapahtuva, vekkulisti filmiin viittaava, taktinen digimainonta konkretisoi Rastor-instituutin palvelut eri asiakassegmenteille.

Rastor-instituutin kampanjavideo Amos Rexin mainosnäytöllä

Lähtötilanne

Rastor-instituutti on työelämäkoulutuksia ja urapalveluita tarjoava asiantuntijaorganisaatio, jonka missiona on mahdollistaa tunnistettavia muutoksia suomalaisessa työelämässä.

Monikanavaisen kampanjan tavoitteeksi asetettiin Rastor-instituutin tunnettuuden ja erottuvuuden lisääminen sekä tarjottavien palveluiden konkretisoiminen potentiaalisille asiakkaille.

Kuvakaappaus Rastor-instituutin kampanjavideosta
Rastor-instituutin kampanjabanneri

Ratkaisu

Käsikirjoitimme ja testasimme viisi edellä mainittujen tavoitteiden mukaista vaihtoehtoista mainosfilmiä. 

Niistä unenpöpperöisen työmatkalaisen tarina koettiin erityisen samastuttavana ja vetävänä. Sen taustalla on ajatus: Suomessa on yli 2,5 miljoonaa työssäkäyvää aikuista, joiden ”työmatka” kestää keskimäärin lähes 40 vuotta. Tällä uramatkalla uudistuminen on tärkein taito ja siinä Rastor-instituutti voi auttaa.

Rastor-instituutin kampanjabannerit

Lopputulos

Kampanjan mainosfilmissä talvisella bussipysäkillä värjöttelevän arjen sankarin työmatka, itseasiassa koko työura, saa uuden suunnan, kun hänet imaistaan Rastor-instituutin koulutukseen. Tapahtuu tunnistettava muutos.

Samanaikaisesti verkossa tapahtuva, vekkulisti filmiin viittaava, taktinen digimainonta konkretisoi Rastor-instituutin palvelut eri asiakassegmenteille.