
Tunnettuutta ja erottuvuutta lisäävä mainoskampanja
Asiakas
Rastor-instituutti
Vuosi
11/2024 – 1/2025
Mitä teimme?
Videomainonta
Radiomainonta
Digibannerit
Kampanjasuunnittelu
Video-, kuva- ja äänituotanto
Luova johto
Copywriting
Videotuotanto
Iiro Rautiainen: Tuotanto, kuvaus & edit
Tiia Ryynänen: Kuvausassistentti
Jukka Åkerman: Äänitys ja masterointi
G-studios: Tilat, catering
Niina Virta: MUAH
Valokuvat
Riitta Supperi
Koska mainoskasvoina olivat oikeat asiakkaamme, meille oli tärkeää, että mukana oleminen olisi heille miellyttävä kokemus, ei liian työläs. Tämä toteutui tiimimme mielestä erinomaisesti. Berry ohjasi asiakkaita ja tuotantotiimejä selkeästi ja arvostaen – juuri niin kuin toivoimme. Kaiken kaikkiaan yhteistyö oli innostavaa, ja kampanjan tulokset olivat erinomaisia. Avaimet käteen -toteutus toimi mainiosti meille kiireisenä ajankohtana.
Senni Salo, Markkinointisuunnittelija, mediasuunnittelu ja -ostot
Pitkäaikainen asiakkaamme Rastor-instituutti asetti työn tavoitteeksi bränditunnettuuden pitämisen nykytasolla sekä brändin vetovoiman kasvattamisen 25–60-vuotiaiden aikuisopiskelusta kiinnostuneiden parissa. Kampanjan haluttiin viestivän selkeästi asiakkaan palvelutarjoomasta sekä koulutuspalveluiden hyödyistä.
Erona edellisvuoteen TV-mainonta korvattiin radiolla. Lisäksi asiakas halusi kokeilla Rastor-instituutin oikeiden aikuisopiskelijoiden käyttöä kampanjakasvoina.
Haastattelimme neljä Rastor-instituutin aikuisopiskelijaa ja yhteistyössä asiakkaan kanssa suunnittelimme, kirjoitimme ja tuotimme aikuisopiskelun vetovoimaa lisäävän, asiakkaan brändiä vahvistavan monikanavaisen kampanjan uusille potentiaalisille aikuisopiskelijoille.
Kampanjaviestit ovat muodoltaan lyhyitä kokemuksellisia testimoniaaleja, jotka vastaavat kohdeyleisön keskeisiin kysymyksiin: Mitä saan Rastor-instituutista? Kuinka opiskelu onnistuu kohdallani? Miten hyödyn siitä?
Kampanja käynnistettiin tammikuussa 2025. Helmikuussa toteutetun laajan kampanjatutkimuksen mukaan kampanja oli erittäin onnistunut sekä huomioarvon, kustannustehokkuuden että mainonnasta pitämisen näkökulmasta.
80% eli neljä viidestä haastatelluista piti kampanjan mainonnasta kokonaisuudessaan.
Rastor-instituutin spontaani tunnettuus ja preferenssi nousivat huomattavasti edellisestä kampanjasta. Tämä on kova tulos varsin sirpaleisella koulutusmarkkinalla, jossa asiakkaan huomiosta kilpailee lukusia eri alojen koulutusorganisaatioita.
Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.