Pidimme 29.9. Markkinointiliiton kanssa webinaarin, joka perustui Berry Creativen kesä–elokuussa 2025 tekemään tutkimukseen markkinoinnin nykytilasta ja yhteistyön haasteista. Laadullisen kyselytutkimuksen yksi tarkoitus oli selvittää mikä on Markkinointiliiton tärkein tehtävä tulevaisuudessa, jotta se voi palvella jäseniään hyödyllisesti. Katso webinaarin tallenne Markkinointiliiton sivuilta tästä linkistä.
Kyselyyn saatiin yli 400 vastausta yritysten ja organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän tekijöiltä, johdolta ja palveluntuottajilta. Tutkimus nosti esiin toistuvia kipupisteitä ja rohkaisevaa yksimielisyyttä halusta tehdä parempaa yhteistyötä ja kykyä nähdä markkinointi koko organisaation yhteisenä työnä. Voit ladata tutkimuksen koosteen täältä.
✨ Entä sitten ne vinkit markkinointiviestinnän kehittämiseen?
Teimme avuksi Kohti toimivaa markkinoinnin yhteistyötä –koosteen. Aineistossa on tutkimuksen päälöydökset ja vinkit yhteisen sävelen löytämiseen.

💡 Tärkeät ydinkysymykset joilla lisätään yhteistä ymmärrystä
Jos tuntuu, että olet hukassa, pysähdy hetkeksi ja esitä itsellesi ja tiimillesi sekä johdolle seuraavat kysymykset:
- Mihin organisaatiomme on matkalla – mitä tavoittelemme?
- Milloin olemme onnistuneet?
- Keiden parissa eli keitä onnistumiseen liittyy?
- Miksi se on tärkeää?
- Mikä meitä jarruttaa?
- Mikä olisi yksi tärkein ratkaistava asia, jotta kaikki olisi toisin…
Jos haluat näihin keskusteluapua laita meille viestiä. Istutaan alas ja jutellaan yhdessä, miten pääsisitte eteenpäin.
Voit myös varata ajan kalenteristani!