Berry Creative on kolmatta kertaa Vuoden brändi- ja designtoimisto. Kaksi asiaa lupaamme vielä tehdä.

Vuoden toimisto -kisa on meille tärkeä merkki tyytyväisistä asiakkaista. Joskus ei kuitenkaan mene putkeen.

Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää. Mittaamme sitä paitsi projektien lopussa, ja pian myös niiden välissä. Lisäksi vuosittainen Vuoden toimisto -tutkimus kertoo mitä pidämme ja mitä parannamme. Tänä vuonna noudimme kisasta kolmannen kerran Vuoden brändi- ja designtoimisto -pallkinnon.

Vahvuuksiimme tänä vuonna asiakkaamme nimesivät brändi- ja designosaamisen, luovuuden, loppuasiakkaiden tuntemisen sekä yhteistyön hengen ja laadun. Kiitos kaikille asiakkaillemme!

Otimme palautteista kotiläksyksi sen, että entistä aktiivisemmin kyselemme asiakkailta mitä heille kuuluu, ja mikä auttaisi heitä eteenpäin. Tällaisen huolenpidon kaipuu nousi vastauksista selvästi.

Itse pysähdyin sen pariin, että 30 prosenttia asiakkaistamme sanoi, etteivät he olleet asettaneet yhteistyöllemme tavoitteita, tai määritelleet haettua liiketoimintahyötyä.

Meidän tärkeimpiä tehtäviämme on auttaa asiakkaitamme juuri tässä. Tavoitehan voi olla monenlainen: Vaikka että ”nyt kaverit tehdään tää halvimmalla mahdollisella tavalla maaliin, koska isot pomot käskee, tai että nyt pitää saada liiketoimintahyöty X lihaksi ja vereksi, mittareina Y ja Z.”

Siksi, ystävä, kun ensi kerran olet kanssamme jutuilla: Kysy, että mitä olimmekaan sopineet tavoitteiksi, miksi niillä on väliä, ja miten tiedämme olevamme oikeassa suunnassa?

Jos sinä, minä tai me emme osaa heti vastata, niin pysähdytään miettimään. Maali voi vaihtua. Tärkeintä on, että se on kaikille selvä.

Tähän liittyen: Vuoden brändi- ja designtoimistokaan ei aina onnistu. Kävimme muutama viikko sitten vastaanottamassa ripitystä asiakkaalta, jonka tarpeita emme olleet kuulleet, ja joita emme olleet palvelleet heille sopivalla tavalla. Nolotti, ja samaan aikaan oli asiakkaan avoimuudesta valtavan kiitollinen olo. Meillä yhtenä toimintaperiaateena on, että emme katso ihmistä vaan prosessia. Kun tiedämme, mikä ei suju, niin voimme sujuvoittaa.

Kiitos avoimuudesta, asiakas X. Ehkä luet tätä ja hymyilet. Tehdään yhteistyöstä yhdessä hyvä.

P.S!

Tilaa meiltä rakkauskirje! Kirjoitamme muutaman sellaisen vuodessa. Siinä paljastamme syvimmät tunteemme ja rakkauden temppumme ystäviemme iloksi ja riemuksi. Viimeksi jaoimme siellä työkalun, jolla voi porukalla konkretisoida kohderyhmät ja muuta nastaa. Ja jos juttu jäi kesken, buukkaa tästä kalenteriini kahvihetki



Kirjoittaja on luova johtaja ja lähimmäinen, joka keski-ikäispäissään etsii elämän merkitystä myös työstään.

Timo Berry
CEO, Luova johtaja

timo@berrycreative.fi
+358 41 532 4345


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lähetä viesti

Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.